Prazna košarica

Levar del sole Monet

Poster: Monet: Levar del Sole - 40x30 cm
  • Poster Monet Levar del Sole - 40x30 cm

Oznaka Dimenzije u cm Grama po mq Cijena
Kol.
narudžbe
List
P276 120 90 300 13,00
P276M 80 60 290 6,80
P276P 70 50 290 5,50
P276S 40 30 300 2,50

Levar del sole Monet - Oscar-Claude Monet (Pariz, 14. studenog 1840. - Giverny, 5. prosinca 1926.) je najdosljedniji francuski slikar impresionizma. U svojoj petoj godini sa obitelji seli iz Pariza u Le Havre gdje je i naucio slikati. Slikao je portrete svoje obitelji i lokalnih prizora te portrete stanovnika La Havrea. Kao mladic, Monet je susreo Eugenea Boudina (1824-98). Boudin je slikao na otvorenom i nagovarao Moneta da cini to isto. Monet je uzivao u tom iskustvu i shvatio da zeli biti umjetnik. Godine 1859. otisao je studirati u Pariz gdje se susreo sa Camilleom Pissaroom (1830-1903) i ostalim umjetnicima s kojima se sprijateljio.

Impresionizam
Monetu i njegovim prijateljima nisu se dopadale slike prikazane na Salonu, godisnjoj slikarskoj izlozbi u Francuskoj. Tako je 1874. sa skupinom od 29 drugih umjetnika postavio njihovu vlastitu izlozbu. Mnoge slike bila su malena platna naslikana na otvorenom. Umjetnici su koristili slobodne pokrete kistom i mnogo grudica ciste boje - obiljezja onoga sto danas nazivamo impresionistickim stilom. Isprva su ljudi mislili da te slike izgledaju nedovrseno, no danas pripadaju najpoznatijim slikama na svijetu. Po njegovoj slici "Utisak", odnosno prema francuskom nazivu izvornika "Impression, soleil levant", je i citav pravac, impresionizam, dobio ime. Pored "Impresije" ili "Zalaska sunca", naslikao je i "Radjanje sunca". Monet je u pocetku slikao figuralne slike (krajobraze sa 2 do 3 lika), a kasnije i prave krajobraze. Znao je isti motiv slikati vise puta, cineci cijele serije, primjerice "Procelja Rouenske katedrale".
Slikanje na otvorenom
Pocetkom 19. stoljeca umjetnici su na otvorenom obicno skicirali, no svoje slike su dovrsavali u ateljeu. Monet je bio medju prvima koji je cijelo platno naslikao i dovrsio na otvorenom. Svoj slikarski stalak posvuda je nosio sa sobom - na plazu, u polje, na zeljeznicku stanicu - a imao je i brodic preuredjen u plovni atelje tako da je mogao slikati ploveci Seinom.

Impresija- izlazak sunca
Monet je ovaj pogled na francusku luku Le Havre ukljucio u izlozbu 1874. Kriticar Louis Leroy napisao je clanak u kojemu je napao ovu sliku za koju je smatrao da je odvec nalik skici da bi bila izlozena kao dovrseno djelo. Leroy je svoj clanak naslovio "Izlozba impresionista", s pogrdnim znacenjem te rijeci. No, naziv je ostao i danas se koristi za oznacavanje djela Moneta i njegovih prijatelja.

Promjena svjetla
Monet je bio ocaran svjetlom. Naslikao je nekoliko skupina sa istim motivom, pokazujuci kako se boja mjenja s promjenom svjetlosti. Godina 1892-93. naslikao je niz slika katedrale u Rouenu, Francuska. Radio je brzo, ponekad vise od 14 razlicitih slika dnevno, nanoseci debele slojeve boje koji su izgledali kao da oponasaju debljinu samog kamena.

Giverny
Godine 1883. Monet je preselio u Giverny na sjeverozapadu Francuske. Oko svoje kuce uredio je prekrasan vrt i izgradio ribnjak u koji je posadio lopoce. Sljedecih 25 godina taj vrt bio je njegova omiljena slikarska tema i ribnjak s lopocima uvijek je iznova slikao. Bio je ocaran bojama tih cvjetova, svjetlosnim efektima na njegovu liscu i odrazima u vodi ribnjaka. Mnoge slike lopoca bile su goleme pa je Monet izgradio specijalan atelje u kojemu je radio.



*** - *** - *** - ***