Natrag

Izlog

  

Izlog prodavaonice je bez sumnje najefikasniji sistem reklamiranja. A, osim toga, i najjeftiniji. Uokvirivači ga, međutim, često zanemaruju zbog lijenosti ili zbog pomanjkanja vremena.


Za sastavljanje lijepog izloga nije potrebno obratiti se aranžeru izloga. Evo nekoliko jednostavnih pravila koje svi uokvirivači mogu staviti u praksu.

 

Budite kreativni

Neuredan, ponovljeni ili već viđeni izlog prolazi potpuno nezamijećen. Prvo je pravilo, dakle, nastojati se razlikovati od ostalih. Kreativnost, iako je često urođena vrlina, može se njegovati i razviti.

 

Pobjeđuje tko mijenja...

Drugo pravilo je posljedica prvog. Ako “već viđeno” brzo dodija, i vaš je izlog, bez obzira koliko bio lijep, osuđen na brzo starenje. Iskusni aranžeri izloga tvrde da jedan izlog ne bi smio trajati duže od tri tjedna. Nakon tog vremena, uobičajeni prolaznik više ne nalazi istraživačkog interesa i stoga prolazi ravno mimo izloga. Da bi se i dalje privukla njegova pažnja postoji samo jedan način: predložiti mu nove stvari.

 

...radikalno

Izlog se ne mijenja djelomično. Zamijeniti jednu sliku s drugom ne pomaže. Ovaj sistem može odgovarati samo privremeno, ukoliko se jedna od izloženih slika proda. Međutim, uobičajeni prolaznik neće primijetiti malu izmjenu koju ste napravili, a u svakom slučaju stimulans je premalen da bi se zaustavio.

Izlog, dakle, treba radikalno i na odlučan način izmijeniti. Ako je prethodna tematika izloga predstavljala romantičnu cvjetnu kompoziciju u čast dolaska proljeća, slijedeću posvetite humorističkoj ili sportskoj temi. Nastojte čim više naglasiti “razliku” između starog i novog izloga.

 

Radite na tematici

Uzdržite se od iskušenja da u izlog stavite četiri nova postera koji su vam tek stigli. Vaša je želja da upoznate kupce s novim stvarima potpuno razumljiva, ali izlog mora slijediti određenu scenografiju.

Tema može biti raznolika. Postoje klasične teme koje uvijek funkcioniraju: praznici, kao Božić; blagdani, kao Sveti Valentin dan zaljubljenih; posebna godišnja razdoblja, kao Maškare; lokalne ili rejonske manifestacije; izmjena godišnjih doba. Ali tema može biti i jednostavno jedna određena boja, historijsko razdoblje, jedna Zemlja, umjetnička škola, životinje, bajka. Jedino ograničenje izboru je vaša fantazija.

 

Stvorite atmosferu

Vaš izlog mora komunicirati poruku, atmosferu, osjećaj. Da bi to postigli koristite sve što bi vam moglo biti od pomoći. Znate li kreirati svjetlosne efekte? Volite li crtati?

Iskoristite ove vrline da bi dodali originalni dodir vašem izlogu. Kreirajte čitavi ambijent oko izloženih predmeta. Kao što je božićna jelka prikladna za božićni izlog, isto tako mahovina, obojeno lišće i kesteni mogu obogatiti izlog s jesenskom tematikom. Ukrase i predmete za scenografiju možete kreirati svaki put, možete koristiti predmete koje već posjedujete, možete ih kupiti ili posuditi od obližnjih trgovina. Izrađujete li izlog u klasičnoj temi? Lijepi Biedermeierov stolić iz obližnje trgovine klasičnim namještajem mogao bi poslužiti za kompletiranje ambijenta. U zamjenu za stolić, antikvarijatu možete predložiti da izložite i naziv njegove trgovine.

 

Pažnja na prostor...

Veoma prostrani izlog navodi na maniju velikosti i postoji rizik da se izlog prenatrpa sa previše stvari. S druge strane, veoma mali izlog često navodi na potcjenjivanje mogućnosti koje mogu imati suženi prostori. Pažljivo posmatrajte prostor kojeg imate na raspolaganju i fokalizirajte pažnju na ograničeni broj predmeta. Posvetite se i najmanjim detaljima veoma pažljivo. Izlog mora komunicirati jasnu poruku, a ne zbrkanu, ne smije izgledati kao hrpa nagomilanih stvari.

 

Ne zagušite vaše stvari

Pripazite da ne pružite veću važnost predmetima koji služe za stvaranje ambijenta na štetu predmeta kojeg želite izložiti. Kupac ne smije dobiti utisak da prodajete Biedermeierov stolić, umjesto starinske štampe koju ste objesili iznad.

 

Razumno pomiješajte tradicionalno sa inovacijama

Ako vaša trgovina ima tradicionalni, klasični stil, vaš bi izlog morao reflektirati ovaj stil. Originalnost pod bilo koju cijenu, potraga za shock efektom, u ovom slučaju nisu modeli koje treba slijediti. Poželjnije je dozirati sa dobrim smislom tradiciju i elemenat iznenađenja, bez stvaranja poremećaja i neskladnosti ukusa.

 

Privući pažnju

Ovo pravilo može izgledati obrnuto od prethodnog, ali je svejedno valjano.

Ako se izlog nalazi na mjestu gdje prolaze automobili mora privući pažnju sa velikim predmetima koji su uočljivi i iz daljine, mora ih uočiti i onaj tko prolazi 100 km na sat. Prikladni su, dakle, ogromni posteri, kubitalni natpisi, jako osvjetljenje. Vivian Kistler je, na primjer, u svojoj trgovini izložila ogromnu lutku da bi bolje iskoristila visinu izloga.

 

 

Englez Martin Tracy iz “The Framing Workshop” u Bathu, Engleskoj, nedavno je, iznad ulaza u trgovini, postavio jedan ogroman okvir. Prolaznik, iako rastrešen, mora primijetiti izlog.

 

        

 

Osvjetljenje i navečer 

Ostaviti osvjetljenje u izlogu i navečer i na praznike. Preporučljivo je uvesti automatski sistem paljenja i gašenja osvjetljenja. U tom slučaju prisjetite se promijeniti vrijeme paljenja i gašenja s obzirom na godišnja doba i produživanje i skraćivanje dana.

 

U izlogu stavite natpise

Upoznajte prolaznike o vašim specijalnostima uz pomoć natpisa.

Ukoliko ste, na primjer, specijalizirani u uokvirivanju goblena izložite jedan uokvireni goblen s natpisom “Uokvirujemo goblene”. Kupci koji imaju kod kuće goblene bez sumnje će vas se u shodnom trenutku sjetiti. Ako pak želite reklamirati vašu specijalizaciju u sačuvanom uokvirivanju, recite to natpisom “U ovoj trgovini primjenjuju se tehnike sačuvanog uokvirenja”.

Ako ste specijalizirani u restauriranju starinskih uljnih slika objasnite to jednim natpisom izloženom u izlogu.

Ako ste organizirani za isporuku slika do mjesta boravka izložite natpis “Vršimo isporuke do vašeg stana”.

Ukoliko se trgovina nalazi na pješačkoj zoni ovaj će natpis bez sumnje biti veoma cijenjen budući da kupci ne mogu stići s autom do trgovine.

 

Naučite osmatranjem...

Nemojte strahovati od eksperimentiranja novih stvari i nemojte se nikad umoriti da učite izvana. Posmatrajte njaljepše izloge u vašem gradu i pokušajte shvatiti zašto su privlaËni.

Pazite na modu, kritičkim okom pratite reklame u novinama, časopisima, na televiziji.

Pokušajte shvatiti zašto vam se neke sviđaju, a druge ne. Pustite da vas inspiriraju oni koji su na slici izradili vlastiti zanat.

 

Čitoća

Izlog nije nikada previše čist. I budući da izlog predstavlja i vašu vizit kartu, nemojte dozvoliti da njegova poruka kupcu bude, kubitalnim slovima: “prljavo”.

 

Detalji

Kad jednom kompletirate izlog, kontrolirajte izvana i iznutra svaki detalj; na taj ćete način biti sigurni da u izlogu niste ostavili razne konce, komadiće papira, škare ili druge radne instrumente. Izujte se prilikom aranžiranja izloga.

 

Nemojte odgađati izmjenu izloga

Nije važno ako ste umorni, ako nemate nove ideje, ako imate drugog posla. Izlog ne smije biti zanemaren.

Imajte uvijek na umu da kupci, prije nego vide vas, vide vaš izlog.