Natrag

Iz Kine s ljubavlju

Uokviriti i staviti pod staklom razne kineske predmete: koje tehnike upotrijebiti, koje materijale odabrati, kako svemu skupa dati rafinirani “orijentalni stil”.

 

 

Kupac se vratio sa putovanja u Kini kojime je ostao oduševljen. Sa putovanja je donio razne suvenire među kojima i malu škrinju sa raznim spravama koje se tradicionalno koriste u Kini za pisanje, među kojima dva mala kista Huizhou, jedan crni kamen za podržavanje papir Guanzhou, dva pečata od steatita i dragocijenu crvenu tintu Faste They.
Kupac je izrazio želju te predmete izložiti umjesto da ih drži zatvorene u kutiji; stoga je prepustio potpunu slobodu uokvirivaču, u tom slučaju Laura Bullio, u izboru rješenja: kao jedini uvjet kupac je zatražio da predmeti budu zaštićeni staklom.
Ostvarenje okvira predstavljalo je neke tehničke probleme: kako složiti priličnudebljinu predmeta sa dubinom okvira, na koji način fiksirati predmete na dno okvira; kako cijeloj kompoziciji dati "orijentalni stil".
Laura je odabrala slijedeće rješenje.
Prije svega opredijelila se za crvenu pozadinu na kojoj fiksirati predmete: u specifičnom slučaju radi se o kartonu “Suede” kojeg proizvodi Moorman, presvučen tkaninom koja podsjeća na baršun. Crvena boja u Kini je boja za dobru sreću (djevojke se vjenčaju u crvenom) i stoga jako popularna: porijeklo predmeta na taj način dolazi odmah do izražaja. Okvir, crne besjajne boje, slaže se veoma dobro sa crvenom pozadinom, i poziva se na boju nekih predmeta (najistaknutiji je kamen) i kompoziciji pridaje rafinirani i elegantni izgled, kao što se dolikuje orijentalnoj umjetnosti i tradiciji.
Predmeti su zaljepljeni za dno silikonom, što dozvoljava eventualno jednostavno odvajanje bez straha da se oštete, u slučaju da se u budućnosti moraju skinuti.
Kompozicija se na kraju vrti oko listića sa objašnjenjem na kineskom i engleskom jeziku koji se nalazio u pakovanju zajedno sa predmetima i namjerno je asimetrična i nesređena, upravo kako bi se mogla predstaviti na radnom stolu jednog starinskog pisara. Passepartout sa zaobljenim kutevima daje još veću dragocjenost cijeloj kompoziciji. Između passepartouta i dna stvoren je jedan prazan prostor od otprilike jednog centimetara koji cijeloj kompoziciji pridaje trodimenzionalnost.
Završni rezultat je svakako vrlo efikasan.